****فراق****

 

 

ابری ام، بارانی ام، حال و هوایم خوب نیست
 

چشم سر، خیس است امّا چشم دل، مرطوب نیست
 

آفت عصیان به جان نخل دل افتاده است
 

علتش این است اگر محصول ها مرغوب نیست
 

سود بازار عمل از عُرف هم کمتر شده
 

ای دریغ اوضاع کار و بار من مطلوب نیست
 

این دل بی در اگرچه جای این و آن شده
 

غیر تو اصلا ً برای من کسی محبوب نیست 


واقعا ً من دوستت دارم عزیز فاطمه!
 

غیر یوسف هر کسی که دلبر یعقوب نیست 


با من ِ بیچاره هم حرفی بزن چیزی بگو
 

جنس این دل که دگر از جنس سنگ و چوب نیست
 

طاقت دوری ندارم، رحم کن بر عاشقت
 

صبر من مانند صبر حضرت ایّوب نیست
 

کربلا می خواهم آقا ... التماست می کنم
 

نامه ام را مُهر کن هر چند که مکتوب نیست  

اللهم عجل له ولیک الفرج

نظرات 2 + ارسال نظر
الشافیه پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 16:38

فضیلت دعای عهد

این دعا در زمره ادعیه منقول از حضرت امام صادق (علیه السلام) است، که حراست از آن و ذکر مداومش در عصر غیبت تأکید شده است؛

و ایشان فرموده اند: هر کس چهل بامداد این دعا را بخواند، از یاران حضرت قائم (عجل الله فرجه) خواهد بود و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خداوند متعال او را زنده خواهد کرد، تا در رکاب آن حضرت جهاد نماید و به شماره هر کلمه از این دعا پاداش هزار کار پسندیده برایش نوشته می شود و هزار کار ناپسند از پرونده او محو می گردد. (3)

عالمان ربانی به پیروی از این حدیث، خواندن این دعا را در سیره عبادی خود قرار داده اند و هر صبح جزء تعقیبات دائمیِ نماز صبح آنهاست. چنان چه حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) این گونه بودند و در اواخر عمر شریفشان به یکی از نزدیکانشان مرتب می فرمودند:

« صبح ها سعی کن این دعا، «دعای عهد» را بخوانی؛ چون در سرنوشت (عاقبت به خیری) دخالت دارد.»

خواندن این دعا، در ثواب و اجر مانند آن است که در خدمت ایشان حاضر باشی و در آنچه فرموده باشند، اطاعت و نصرت آنان را کرده باشی. تجدید عهد، موجب اثبات، کمال، اخلاص و ایمان می شود و هم چنین موجب توجه خاص و نظر آن حضرت نسبت به بنده می گردد.

nazgol یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 20:39 http://baran-1377.blogsky.com

سلام تولد امام رضا رو بهت تبریک میگم....
آپم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد