امل ها وروشنفکران(من به امل بودن افتخار میکنم)



تو مےتوانے روسرے نصفہ نیمہ ات را هے بردارے و دوباره بزارے

مےتوانے گاهے بادبزنش کنے 
مےتوانے مانتوے سفید کوتاه نازک چسبان بپوشے تا گرمت نشود

فرض کن اینہا بلد نیستند مثل تو باشند

فرض کن اینہا عادت کرده اند بہ این پارچہ ے سیاه در این گرما

فرض کن گرمشان نمےشود فرض کن تو روشنفکرے و اینہا اُمُّل

آخر تو چہ مےدانے چادر ترنم عطر یاس در فضاے غبار آلود دنیاست
.
آخر تو چہ مےدانے حجاب خنکا و زیبایے بہ وجود هر دختر مےنشاند

تو مےتوانے خوش باشے بہ عرق نکردن در دنیا

خنکاے بہشت گوارایتان دختران چادرے


نظرات 2 + ارسال نظر

سلام من آپم سری بزنی ممنون میشم

الشافیه پنج‌شنبه 1 آبان 1393 ساعت 22:57 http://quran-r2.blogfa.com

سلام بزرگوار

یکى از پیش خدمتان امام حسین علیه السّلام خلافى مرتکب شد که مستحقّ عقوبت و تاءدیب گشت .
به همین جهت ، حضرت اباعبداللّه الحسین علیه السّلام دستور داد تا نامبرده تاءدیب و تنبیه شود.

ولیکن پیش از آن که غلام مجازات شود، خود را به مولایش امام حسین علیه السّلام رساند و عرضه داشت : اى سرورم ! خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است : ((وَالْکاظِمینَ الْغَیْظَ)) .

پس حضرت با مشاهده حالت او؛ و شنیدن این آیه مبارکه قرآن تبسّمى نمود و فرمود: او را رها سازید، من خشم خود را فرو نشاندم .
آن گاه پیش خدمت گفت : ((وَالْعافینَ عَنِ النّاسِ)) .

امام حسین علیه السّلام با شنیدن این قطعه از آیه شریفه ، خطاب به غلام کرد و اظهار داشت : از تو گذشتم و تو را مورد عفو و بخشش خود قرار دادم .

در این هنگام ، غلام کرامت و بخششى بیش از این تقاضا کرد و اظهار داشت : ((وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ)) یعنى ؛ خداوند متعال نیکوکاران و کرامت کنندگان را دوست دارد.

حضرت ابا عبداللّه الحسین علیه السّلام با دیدن حالت غلام و تلاوت آخرین قسمت آیه مبارکه قرآن ، فرمود: همانا من تو را به جهت خوشنودى و رضایت خداوند متعال آزاد کردم .

و پس از آن دستور داد تا همچنین هدیه اى مناسب ، که رفع مشکل و نیاز غلام کند به وى عطاء گردد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد